so, im back to buisness

Hej ni, jag har verkligen inte orkar skriva på et tag .. det är SJUKT hur mycket energi det tar att ha en blogg.
hur som hellst var det ju veldigt länge sen jag var i strömsholm och tävlade. Tänkte ta denna lilla stund att berätta om denna härliga tävlings helg.  Tre saker som jag vill påpeka är att ;
 1. det har varit fett roligt att umgås med allt häst folk i en underbar miljö.
 2. Tävlingarna har varit kanon, men dom borde enbart ha utlänska dommare, eftersom dom flesta "svenska" dommare suger.
 3. Negativt var att jag saknade Dalle och min kära vän jossan <3

I alla fall så gick det bra för mig när jag tävlade, jag kom till A final av alla bästa juniorer i sverige. Slutade på 7e platts tror jag , vilket jag inte är ett piss nöjd med. Då undrar ni kanske varför jag kom så passa dåligt och det ska jag berätta. Som jag påpekade här över så skriver jag att dom enbart borde ha svenska dommare. Detta grundar jag på att det var tre dommare i alla klasser ( jag red tre av tre möjliga)  Och varje klassa vaer det 2 internationella domare och en Svensk som inte dömmer så högt i klasserna. Och det roliga, eller för mig tråkiga var att dom Internationella Grand Prix dommarna höll mig jätte högt.. OCH naturligtvis höll den svenske dommaren ner mig 10 % villket inte får hända enligt TR ( ridsportens lagbok).
så visst vart jag utan tvekan besviken,eftersom jag bara kom 7a och ligger rankad 4a i sverige. Ush på det .

Helgen innebar inte bara tävlande . Utan det blev mycket, och då menar jag verkligen mycket Shoppande,pratande och mycket ätande. köpte dessa saker med ett leenade på läpparna ;
1. Ett Jätte fint glitter pannband (1.300)
2. B vitamin
3. foderskopa
4. Foder
5.salt
6. Schabrak från krafft
7. Kepps
8. beställde ett lack kandar
9.Beställde ett par lack stövlar.
10.och mycket jävla godis och mat....

Urlika stog i en vacker och mycket stor box i mycket vackra strömmsholm, där hon trivs mer än bra!
en mer rolig grej som jag bara måste skriva om var att vi ena dagen gick ut och gick med ulla i strömsholm,haha och så vart vi mycket hungriga jag och mamma. Vi såg en pizzeria så vi tänkte dra dit och äta.. BARA ETT PROBLEM..
vi hade hästen med oss.. men fräcka som vi är så gick mamm in och frågade om vi fick käka med hästen, villket vi fick HAHA.. alla från pizzerian kom ut och pussa på min vackra polle :D

iaf.. här kommer lite bilder... haha från pizzerian...

söt ulrika med pizza :P

ulrika på pizza :)

<3

älskar!



jag och mina älsklingar hemma innan vi drog bort till STH.

puss och heeej , c ya


 

Kommentarer
Postat av: Emma

hahhahaha så jävla sköna!

2008-06-15 @ 20:32:00
URL: http://pemzy.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, såg att du var på Bobbys och käkade med pollen :)

2008-06-25 @ 09:54:46
Postat av: amalia ( badest OG on the Set)

Hej sofie!



jasså va roligt! bor du i där eller?

fett goda pizzor har dom iaf :D HAHA

piiz Out Yaaoo

2008-06-26 @ 09:47:29
URL: http://badestogontheset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0